Monday, January 20, 2020

Ceramah Doktor dan Dakwah Bil-Hal

   Pada 18 Januari 2020, MediSZA dengan kerjasama Surau al-Amin telah menganjurkan program DOKTOR DAN DAKWAH BIL-HAL untuk memberi pendedahan awal tentang satu pertubuhan yang dikenali sebagai Briged Bakti Malaysia (BBM) kepada mahasiswa mahasiswi perubatan UniSZA. 



   Ceramah santai diberikan oleh Dato Dr Abdul Razak Bin Kechik, pengerusi BBM. Tetamu khas yang tidak asing lagi bagi kita iaitu pensyarah kita Prof Dato Dr Ahmad Zubaidi Bin A. Latif dan Prof Dr Mohd Nor Bin Gohar Rahman turut hadir bagi memeriahkan majlis. Perkongsian ringkas juga diberikan oleh En. Helmi bin Mohd Noor (YDP Briged Bakti Malaysia Negeri Terengganu) dan Leftenan komander Hj Mohd Sofi. 









   Program ini dikendalikan oleh Muhammad Yasran Bin Hanafi, pelajar tahun 3, Exco kebajikan, Kerohanian dan Keselamatan MediSZA. Semua pelajar Muslim perubatan UniSZA diwajibkan hadir dan pelajar bukan Muslim adalah dialu-alukan. 



   Program ini diharap mampu menaikkan semangat para pelajar perubatan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) untuk melibatkan diri dalam aktiviti kesukarelawanan kerana pelajar didedahkan dengan misi, visi dan falsafah Briged Bakti Malaysia yang bertujuan untuk melahirkan masyarakat Malaysia yang membudayakan semangat tolong-menolong.





-18 Januari 2020-
"UNITY FOR THE SAKE OF HUMANITY"

No comments:

Post a Comment

BICARA SIHAT SESI III - LANGKAH-LANGKAH MELINDUNGI COVID-19 DALAM KANAK-KANAK (Dr Haslina)

Pada tarikh 14 Ogos 2021, telah berlangsung Bicara Sihat bagi sesi ketiga, dengan tajuk langkah-langkah melindungi  Covid-19 dalam kalangan ...