Sunday, August 14, 2016

CSR 3.0 Mobile Clinic MediSZA - Final Session

Sebagai kesinambungan kepada artikel  CSR 3.0 Mobile Clinic MediSZA , pada 21 Mei 2016 yang lalu telah berlangsung sesi lawatan terakhir bagi program CSR 3.0 ini. 


Sesi kali ini melibatkan kerjasama antara pihak MediSZA dengan badan organisasi Malaysian Blindness Association (MAB)  untuk meningkatkan taraf hidup penduduk ini. Hasil perbincangan pihak MediSZA bersama NGO tersebut juga telah membawa persetujuan untuk membantu penduduk yang mengalami masalah buta dengan memberikan "white cane" secara percuma.

Sesi ini telah melibatkan lebih dari 50 volunteer dari MediSZA untuk menjayakannya. Pelbagai aktiviti akan dijalan kan seperti pemeriksaan kesihatan susulan rumah ke rumah, ceramah kesihatan oleh Pakar perubatan, Dr Wan  Mohd Razin bin Wan Hassan, pendedahan cara membasuh tangan yang betul kepada kanak-kanak, sukaneka dan pelbagai aktiviti lain. 

Akhir kata, pihak MediSZA berharap dengan adanya program ini akan menjadi titik tolak kearah kemajuan penduduk Kampung Rahmat dan semoga usaha ini diteruskan oleh pihak bertanggungjawab.

No comments:

Post a Comment

BICARA SIHAT SESI III - LANGKAH-LANGKAH MELINDUNGI COVID-19 DALAM KANAK-KANAK (Dr Haslina)

Pada tarikh 14 Ogos 2021, telah berlangsung Bicara Sihat bagi sesi ketiga, dengan tajuk langkah-langkah melindungi  Covid-19 dalam kalangan ...